Tuesday 31 March 2009

BOMBA

BOMBA BMH (bulaşıcı mutluluk hastalığı)

İnsanlar nedense kendilerini iyi hissettikleri zaman bunu karşısındakine belirtmekten çoğu zaman çekingen davranırlar.

Nedense hep içimizden bu güzel güne ,bu güzel duygulara nazar değecekmiş gibi gelir. Ya da en azından böyle genellemelerimiz, böyle önyargılarımız vardır.

Ama gerçek hiç öyle değil !

Aslında bende böyle bir ailede yetiştim. Ne zaman halimi hatırımı sorsalar “eh işte idare ediyoruz” ya da “yuvarlanıp gidiyoruz” derdim hemen herkes gibi.Eskiler “iç güveysinden hallice” derlerdi

Bir arkadaşım vardı ne zaman karşılaşsak ve de ne zaman “nasılsın?” diye sorsam “çok iyi” derdi ve ben de hayretler içerisinde kalırdım. Neden bu adama nazar değmiyor gibisinden.

Bir yazı dolaşır elden ele, hatta internette bile , bilmem okudunuz mu ? Herkes karşılaştıkları insanlara biraz daha neşeli ve iyi davransalar , yaşanan güzellikler hepimize sirayet edecek ,bence hepimizin günleri daha iyi geçecek.

Restorandan çıkarken –eğer yemekler güzelse- ne olur sanki aşçıyı övsek veya en azından garsona yemeklerden ne kadar çok memnun kaldığımızı söylesek! Ya da otoyolda para gişesinde paramızın üstünü beklerken bir “iyi günler” , “kolay gelsin” deyip karşımızdakine gülümsemek o kadar zor mu ki bizim için!

Ben de yıllar önce yeni bir karar aldım. Ne zaman hatırımı sorsalar “BOMBA GİBİYİM” diyorum. İnanın insanlar çok mutlu oluyor. Başta herkesin çok şaşırdığını itiraf etmeliyim . Hatta eşim bana kızar olmuştu. “Şaşırdın mı sen, hiç böyle söylenir mi, nazar değecek” diye üzülür ve hatta kızardı bana .Başım ya da dişim ağrısa hep “senin bu bomba gibiyim demenden oluyor” diye söylenirdi.

Ama yıllar geçtikçe hiçte öyle olmadı. Bazıları “Avram sen bomba gibiyim deyince ben de kendimin daha iyi olduğunu hissediyorum” diyenler o kadar arttı ki inanamazsınız.

“Bana o kadar moral veriyorsun ki ! Enerji yayıyorsun! Aslında her sabah önce seni arayıp güne böyle başlamam gerek! diyorlar.

Hatta bazıları artık bana nazire olsun diye bomba gibiyim cevabıma “ben de atom bombası gibiyim” diye cevap verenler de var.

Yurtdışındaki müşterilerimizden bazıları bile bu “BOMBA” kelimesini öğrendiler desem inanır mıydınız ?

Mutluluk bulaşıcı bir hastalıktır bana göre .Mutluysanız mutlaka başkalarına mümkün olduğunca hissettirin bunu. Size yansıması kat be kat olacağından şüpheniz olmasın.

01.03.2006

No comments: